S prvo knjigo na skodelico kave – literarna ekskurzija za 9. razrede

V petek, 22. 3., se bodo učenci 9. razredov udeležili literarne ekskurzije S prvo knjigo na skodelico kave. Ogledali si bomo namreč Trubarjevo domačijo in na Vrhniki spoznali kraje, povezane s Cankarjevo mladostjo.

Izpred OŠ Šenčur se bomo na pot odpravili ob 7.30 uri. Ogledali si bomo Raščico, rojstni kraj Primoža Trubarja, ter spoznali srednjeveški način tiskanja in vezanja knjige. Pot nas bo zanesla tudi na Vrhniko, kjer si bomo pogledali kraje, povezane s Cankarjevo mladostjo (spominsko sobo Ivana Cankarja, Cankarjev spomenik, enajsto šola, sv. Trojico, bivališča Cankarjeve družine).

Prihod v Šenčur je predviden ob 14. 15.

Učence spremljajo Jerneja Vraber Jagodic, Barbara Stegnar, Manca Herlec, Ana Marija Rožman, Zdravko Potočnik in Maruša Robida.

Maruša Robida

Nastop učencev 4. b

V sredo, 6. marca, so učenci razreda 4. b pripravili čudovit nastop za svoje starše. Dogodek je bil poln glasbe, plesa, čarovnij in veselja.Nastop se je odvijal v učilnici, kjer so učenci pokazali svoje talente.

1. Pevski nastop: Učenci so zapeli šolsko himno in še nekaj pesmi.
  2. Inštrumenti: Zaigrali so nam na sintesajzer, kitaro, ukulele, klarinet in bariton in zraven zapeli.
  3. Plesne točka: Zaplesali so Potrkan ples in še nekaj drugih plesov, obkroženi z nasmejanimi obrazi staršev.
  4. Nastopila je tudi mažuretka Mia.
  5. Karate: Jaka nas je seznanil z osnovami karateja.
  6. Čarovniški triki: Učenci so navdušili s svojimi čarovniškimi spretnostmi.
  7. Igrica Bedin in Bedina: Na odru se je odvila smešna igrica, ki je nasmejala vse prisotne.
  8. Umetniška predstavitev: Učenka Jerica je ponosno predstavila svojo sliko.
  9. Izdelava pikapolonic: Učenci so ustvarili čudovite pikapolonice, ki so jih podarili staršem kot dobrodošlico.

Veselo vzdušje je napolnilo razred in vsi smo uživali v prijetnem druženju. Starši so bili ponosni na svoje otroke, učenci pa so se počutili izjemno.

Nataša Zajc

Obeležili smo praznik deklet in žensk

Na OŠ Šenčur smo s posebno pozornostjo obeležili praznik vseh deklet in žensk. Ob tem prazniku je ekipa šolskega radia pripravila posebno oddajo, v kateri smo veliko izvedeli tudi o zgodovini praznovanja. Med drugim tudi to, da se je boj za enakopravnost žensk z moškimi začel v Ameriki, kjer so 23. februarja 1909 Američanke prvič opozorile na krivice in začele boj za volilno pravico žensk. Leto kasneje je političarka in borka za pravice žensk Klara Zetkin predlagala, da bi dan žensk praznovali tudi v Evropi. Dan praznovanja takrat še ni bil določen, zato se je včasih praznoval maja, včasih marca. Prvič so mednarodni praznik praznovali leta 1911 v Avstriji, Nemčiji, Švici in na Danskem. Mednarodni dan žena se na 8. marca praznuje od leta 1917.

V avli šole smo pripravili razstavo o pomembnih ženskah v slovenski kulturi in literaturi. Pripravili smo nagradno igro, v kateri smo spraševali, kdo je bila pomembna slovenska pisateljica in popotnica, ki je živela kot prava »robinzonka«. Veste odgovor? Vedela ga je tudi Taja Doberlet iz 6. c, ki je za nagrado prejela odlično knjigo – Nepozabne: Ženske, ki so premikale meje našega sveta. Čestitamo!

Z dejavnostmi ob dnevu žena smo želeli poudariti tudi, kako pomembno je, da med seboj sodelujemo in se spoštujemo. Kajti prav vsak človek je enkraten in poseben.

Ana Marija Rožman, mentorica

REZULTATI DRŽAVNO TEKMOVANJE V ALPSKEM SMUČANJU

V sredo, 6.3.2024 je na Rogli potekalo državno tekmovanje v alpskem smučanju.

Tekmovanje so se udeležili 4 učencev naše šole.

Najboljše rezultate sta dosegli:

12 MESTO Ela Gašperlin 8.c

1. MESTO Zala Knific 9.c

Čestitamo!

Strokovna ekskurzija v Barcelono

Učenci izbirnega predmeta Španščina in njihovi prijatelji so se v spremstvu učiteljic Ingrid Škofic, Urše Tomažič in Maje Sirše v času zimskih počitnic z agencijo Condor Travels za štiri dni odpravili na strokovno ekskurzijo v Barcelono. Na ekskurziji so se nam pridružili kolegi iz OŠ Orehek. Skupaj se nas je nabralo kar 35 učencev!

Torek, 20. 2. 2024, je v pričakovanju prišel kar hitro. Naš dan se je začel v bistvu kar ponoči. Ob 3.30 smo se zbrali in se z avtobusom odpeljali do letališča v Benetkah. Za marsikoga od nas je bil polet z letalom prva izkušnja v zraku. Let je bil prijeten, kratek in brez turbulence. Po pristanku smo se z avtobusom odpravili na razgledno točko Mirador Montjuic, od koder smo dobili občutek, kako izgleda kar dvo-milijonsko mesto. Z avtobusom smo naredili še krožno vožnjo, nato pa nas je zapeljal do parka Guell, ki je nastal iz ideje najslavnejšega barcelonskega arhitekta Antonia Gaudija. V parku smo občudovali oboke, hišice, klopi in se sproščali na sončku. Od tam smo se peš odpravili do najslavnejše Gaudijeve nedokončane stvaritve – cerkve Sagrada Familia. Imeli smo prosti čas, da smo lahko v miru poslikali to prečudovito cerkev. Zvečer smo se zelo utrujeni, a polni novih izkušenj in lepih občutkov, vrnili v hostel, kjer nas je čakala okusna večerja.

Naslednji dan smo bili hvaležni vodiču, da smo začeli dan po špansko – bolj pozno. Po zajtrku smo se z metrojem odpravili do slavoloka zmage. Od tam smo se sprehajali po parku do katalonskega parlamenta. Pot smo nadaljevali v center mesta, do najslavnejše ulice v Barceloni – La Ramble. Še dobro, da smo Barcelono obiskali izven turistične sezone, da smo se izognili gruči turistov. Sprehodili smo se do glavne tržnice – Boquerie. Tam smo imeli prosto za kosilo po špansko – tapase, manjše porcije različne hrane. Najbolj nas je navdušilo sadje, pa tudi pršut, siri, mini burgerji, arepe, quesadille in tacosi. Po kosilu smo se odpravili na zbirno točko na začetku La Ramble – trgu Catalunya – in nato uživali v prostem času. Nakupili smo spominke, si privoščili sok na terasi bara ter uživali v prijetnih 18 stopinjah. Zvečer smo se odpravili na tradicionalno špansko večerjo v restavracijo v centru mesta. Pričakale so nas same dobrote: španska tortilja, solata, kroketi s pršutom, kroketi z bakalarjem, ocvrti lignji, za drugo jed so nam postregli morsko paello in za sladico Crema Catalana. S polnimi trebuhi smo se vrnili v hostel.

Tretji dan je bil namenjen navdušencem nogometa. Obiskali smo namreč Campus Camp Nou. Žal nogometni stadion prenavljajo, zato si ga nismo mogli ogledati, smo pa zato obiskali njihov interaktivni muzej, v katerem so razstavljeni vsi pokali nogometnega kluba Barcelona. Po ogledu kampusa smo se z metrojem odpravili v center mesta, in sicer na Passeig de Gracia. Sprehodili smo se po aveniji in občudovali Gaudijeve stvaritve – Casa Milla, Casa Batallo in druge. Na tej aveniji se nahajajo tudi najprestižnejše trgovine. Ko smo prispeli do že znanega katalonskega trga, smo izkoristili prosti čas za nakupe. Zvečer smo se vrnili v hostel, povečerjali in se navdušeni komaj odpravili spat.

Zadnji dan je prišel prehitro. Prav vsi bi radi še ostali. Zato smo potrebovali kar nekaj časa, da smo vse spakirali. Po zajtrku smo se odpravili na obmorski del Barcelone. Sprehodili smo se po pomolu La Rambla del Mar in si ogledali Barcelonski akvarij z najdaljšim tunelom. Uživali smo ob ogledu rib, morksih psov, morskih konjičkov, zvezd, … V akvariju smo si privoščili tudi tipične španske churrose in vročo čokolado. Po ogledu smo imeli prosto za kosilo ter se v popoldanskih urah z avtobusom odpravili na letališče. Čakala nas je dolga noč, saj smo v Šenčur prišli ob 2. uri zjutraj. Starši so nas pričakali na šolskem dvorišču in vsi smo navdušeno pripovedovali o novih izkušnjah.

Urša Tomažič, učiteljica španščine

PODROČNO TEKMOVANJE V ŠPORTNEM PLEZANJU ZAHODNE REGIJE ZA TEKMOVALCE BREZ LICENCE

V soboto, 09.03.2024, bo v naši športni dvorani potekalo področno prvenstvo v športnem plezanju zahodne regije za tekmovalce brez licence

Urnik tekmovanja:

ob 8.00 uri  –  odpre se dvorana (začetek ogrevanja)

ob 8.30 uri    – starejše učenke in učenci brez licence

ob 10.15 uri – mlajše učenke in učenci brez licence

ob 12.00 uri  – najmlajše učenke in učenci

Podelitev priznanj bo po zaključeni kategoriji.

Vabljeni, da si tekmovanje ogledate!